معرفی 12 فیلم برای آموزش زبان انگلیسی

ایجاد شده توسط ساناز پارسا در آموزش زبان انگلیسی 29 خرداد 1403
اشتراک گذاری
معرفی 12 فیلم برای آموزش زبان انگلیسی

در میان روش‌های مختلف یادگیری زبان انگلیسی، مشاهده فیلم، مزایا و ویژگی‌های مخصوص به خود دارد و می‌تواند در یادگیری اصطلاحات و کلمات محاوره‌ای، عامیانه و البته درست بسیار کمک کننده باشد. ضمن این‌که فیلم‌ها جنبه سرگرمی نیز دارند و شما می‌توانید در کنار لذت بردن از فیلم، به یادگیری نیز بپردازید. در میان انواع مختلف فیلم‌های انگلیسی، یک سری فیلم‌ها جنبه آموزشی بیشتری دارند و برای تقویت زبان انگلیسی مناسب‌تر هستند. در ادامه به بررسی 12 فیلم برای آموزش زبان انگلیسی خواهیم پرداخت.

چرا باید برای یادگیری زبان انگلیسی فیلم ببینیم؟

مشاهده فیلم برای یادگیری زبان انگلیسی، نه تنها به افزایش اطلاعات ما در زمینه زبان انگلیسی کمک می‌کند؛ بلکه ما را با زبان‌های مختلف آشنا می‌کند. چراکه برخی فیلم‌ها در ژانرهای مختلفی ساخته می‌شوند و اصطلاحات و کلمات رایجی توسط شخصیت‌های فیلم رد و بد می‌شود. در ضمن تماشای فیلم به افزایش قدرت شنوایی شما نیز کمک می‌کند. از دیگر مزایای مشاهده فیلم برای آموزش زبان انگلیسی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد؛

·        توجه داشته باشید که فیلم‌های انگلیسی برای انگلیسی زبانان ساخته شده است در نتیجه واقعی‌ترین دیالوگ‌ها و اصطلاحات رایج بین شخصیت‌ها به کار می‌رود و می‌تواند کمک شایانی برای حرفه‌ای‌تر شدن شما از لحاظ مسلط بودن به زبان انگلیسی بکند.

·        از فواید دیگر مشاهده فیلم برای آموزش زبان انگلیسی، می‌توان به یادگرفتن نحوه استفاده از اصطلاحات اشاره کرد. در واقع با مشاهده فیلم، نه تنها واژگان و اصطلاحات جدیدی یاد می‌گیرید؛ بلکه نحوه به کار بردن آن‌ها را نیز می‌آموزید.

·        از طرفی شما می‌توانید با دوستان خود در رابطه با فیلم سخت بگویید و حتی می‌توانید برخی اصطلاحاتی که به یاد دارید نیز برای آن‌ها تعریف کنید.

·        مشاهده فیلم انگلیسی به شما کمک می‌کند تا با فرهنگ مردم انگلیسی زبان نیز آشنا شوید.

فیلم برای آموزش زبان انگلیسی در حد مبتدی

طبیعتاً افراد مبتدی باید فیلم‌هایی را انتخاب کنند که از اصطلاحات و کلمات ساده‌تری در فیلم استفاده شده است. از جمله این فیلم‌های انگلیسی مبتدی، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

فیلم برای آموزش زبان انگلیسی

فیلم Pinocchio (2022)

فیلم Pinocchio (2022) از آنجایی که یک فیلم بر اساس استفاده از شخصیت‌های کارتونی مشهور مثل پینوکیو، پدرژپتو و بچه‌های سیرک است؛ فیلمی مناسب برای تقویت زبان انگلیسی کودکان نیز شناخته می‌شود. البته این فیلم برای تقویت زبان انگلیسی آن دسته از افراد بزرگسال نیز قابل استفاده است که می‌خواهند انگلیسی را به صورت ساده و روان یاد بگیرند.


فیلم برای آموزش زبان انگلیسی

 فیلم Spirited Away (2001)

فیلم Spirited Away (2001) می‌تواند برای تقویت زبان انگلیسی نوجوانان بسیار مناسب باشد. شخصیت کارتونی این انیمیشن، یک دخترک گم شده است که در سرزمین عجایب به دنبال ماجراجویی است. در واقع این فیلم می‌تواند حس کنجکاوی نوجوانان را برانگیخته و آن‌ها را به مشاهده ماجرای داستان تشویق کند. در کنار مشاهده فیلم سعی کنید، اصطلاحات و کلمات جدید توسط آن‌ها به خاطر سپرده شود.


فیلم برای آموزش زبان انگلیسی

 فیلم Fantastic Mr Fox (2018)

در این فیلم هم از شخیصت حیوانی یعنی روباه زرنگ، آقای فاکس و هم از شخیصت انسانی استفاده شده است که هم برای بزرگ‌ترها و هم برای کوچک‌ترها بسیار جذاب است. مکالمات استفاده شده در این فیلم برای انگلیسی زبانان مبتدی تا متوسط قابل فهم است. از طرفی شما پس از مشاهده فیلم می‌توانید با لهجه شیرین انگلیسی نیز کنار بیایید. اگر هم خودتان و هم فرزندتان درگیر یادگیری زبان هستید، می‌توانید به صورت خانوادگی و در کنار هم به مشاهده این فیلم بپردازید.



فیلم برای آموزش زبان انگلیسی در حد متوسط

در ادامه به معرفی فیلم‌هایی خواهیم پرداخت که برای افراد انگلیسی زبان در حد متوسط مناسب هستند:


فیلم برای آموزش زبان انگلیسی

فیلم 1883 (2021)

این فیلم ساخته شده بر اساس وقایع قدیمی و البته کابویی است که در دوران کووید 19 منتشر شد. برای دوستداران فیلم‌های جنگی و البته کابویی بسیار مناسب است.


فیلم برای آموزش زبان انگلیسی

فیلم The Serpent (2021)

موضوع فیلم The Serpent جنایی بوده که بر اساس یک داستان واقعی طراحی شده است و بیشتر برای بزرگسالان مناسب است. البته این فیلم دو زبانه است و می‌تواند اندکی زبان فرانسوی را نیز به شما یاد بدهد. از آنجایی که شخصیت‌های این فیلم پلیس و جنایت‌کار و یا خیانت‌کار هستند، مشاهده این فیلم بر سطح اطلاعات شما در زمینه پلیس، دیپلمات و عباراتی این چنینی می‌افزاید.



فیلم برای آموزش زبان انگلیسی در حد پیشرفته

کسانی که در سطح پیشرفته از یادگیری زبان انگلیسی قرار دارند، می‌توانند به مشاهده فیلم‌های زیر بپردازند:


فیلم برای آموزش زبان انگلیسی

 Cast Away (2000)

اگر به نویسندگی با زبان انگلیسی علاقه‌مند هستید، مشاهده این فیلم به شما کمک می‌کند تا قدرت نویسندگی خود را افزایش دهید. به این صورت که شما می‌توانید دیالوگ‌های جذاب این فیلم را پس از هر بار مشاهده، ثبت کنید. این فیلم روایتگر داستان زندگی یک مأمور است که پس از سقوط از هواپیما، در جزیره‌ای گیر افتاده و تا سال‌ها در آنجا زندگی می‌کند.


فیلم برای آموزش زبان انگلیسی

فیلم Bad Vegan (2021)

فیلم Bad Vegan  روایتگر داستان چند دانش‌آموز دبیرستانی اهل نیویورک است که با دوستی در برنامه توییتر، استارت یک اختلاس بزرگ را می‌زنند. دیالوگ‌های این فیلم بسیار واضح و البته قابل فهم هستند.


فیلم برای آوزش زبان انگلیسی

فیلم The Offer (2022)

داستان فیلم از آنجایی آغاز می‌شود که ماریو پوزو تصمیم می‌گیرد رمان پدرخوانده را بنویسد. این داستان به شما در یادگیری اصطلاحات از زبان بازیگران مشهور هالیوودی کمک خواهد کرد در نتیجه از دستش ندهید.


فیلم برای آوزش زبان انگلیسی

 فیلم The Devs (2021)

فیلم The Devs اطلاعات و واژگان انگلیسی شما را در رابطه با مفاهیم علمی و تخیلی افزایش می‌دهد؛ چراکه این فیلم در عین معمایی و هیجانی بودن، بر اساس علم و تخیل ساخته شده است.


فیلم برای آموزش زبان انگلیسی

 فیلم The Matrix Trilogy

با این‌که حدود 20 سال از ساخت فیلم The Matrix Trilogy می‌گذرد، اما هنوز هم برای بسیاری از افراد جذاب و هیجان‌انگیز است چراکه بر اساس تکنولوژی، عشق و خیال طراحی شده است و اطلاعات جالبی در این زمینه، به شما می‌دهد.


آموزش زبان انگلیسی با فیلم

فیلم  The Social Network (2010)

این فیلم بر اساس زندگی  مارک زوکربرگ و حین ساختن شبکه اجتماعی فیس بوک، ساخته شده است که می‌تواند بسیار جذاب و در عین حال جالب باشد. این فیلم بیشتر در فضای دانشگاهی و بین دانشجویان ساخته شده و اصطلاحات آن، حالت محاوره‌ای دارند.



فیلم King’s Speech (2010)

این فیلم روایتگر دوران جنگ در انگلستان است و شاه بریتانیا در حال سخنرانی برای مردم بریتانیا بوده و آن‌ها را به مقاومت تشویق می‌کند. اگر دوستدار لهجه بریتانیایی هستید، این فیلم می‌تواند برای یادگیری شما مناسب باشد.


برای اینکه بتوانید به کمک این فیلم ها به تقویت زبان انگلیسی خودتان کمک کنید بهتر است که ابتدا یک دوره جامع آموزش زبان انگلیسی را طی کنید. شما می توانید یکی از بهترین آموزش های زبان انگلیسی به صورت آنلاین را از موسسه کامیاب تهیه کنید

نظرات (0)

اشتراک گذاری

این پست را با دیگران به اشتراک بگذارید

GDPR

هنگامی که از هر یک از وب سایت های ما بازدید می کنید، ممکن است اطلاعاتی را در مرورگر شما ذخیره یا بازیابی کند، عمدتاً به شکل کوکی. این اطلاعات ممکن است در مورد شما، تنظیمات برگزیده یا دستگاه شما باشد و بیشتر برای اینکه سایت همانطور که انتظار دارید کار کند استفاده می شود. این اطلاعات معمولاً مستقیماً شما را شناسایی نمی کند، اما می تواند تجربه وب شخصی سازی شده تری را به شما بدهد. از آنجایی که ما به حق شما برای حفظ حریم خصوصی احترام می گذاریم، می توانید برخی از انواع کوکی ها را مجاز نکنید. برای اطلاعات بیشتر و مدیریت تنظیمات برگزیده خود، روی عناوین دسته بندی های مختلف کلیک کنید. لطفاً توجه داشته باشید که مسدود کردن برخی از انواع کوکی ها ممکن است بر تجربه شما از سایت و خدماتی که ما می توانیم ارائه دهیم تأثیر بگذارد.